Nu var det längesen...

Jag skrev nått här. Men det har hänt en hel del sen jag skrev senast.

En st jämtvalp har köpts. Isac flyttade in hos mig 17 okt sen dess har det varit full fart.
Man kan ju lungt säga att livet har förändrat sig från att ha varit ensamstående till sambo med hund.
I början var det rätt mycket jobb, eftersom jag bor på tredje våningen så blev det en hel del spring i trappor för lille isac behövde kissa ungefär en gång i halvtimmen.
Men allt eftersom han blev äldre blev också springet mindre.
Nu till veckan blir han 20veckor och allt har flutit på väldigt bra hitills. inte en pryl sönderbiten och han håller sig relativt lugn i lägenheten.

Han har vart med på årets älgjakt och fått nosa lite på älgarna som skjutits. När han var 9veckor flög han på en älgkalv och luggade men när vi för ett tag tag sen sköt en ko var han mer rädd och lite nyfiken. Känns som att det kan vara lite bra att han inte är för het på gröten.

Sen till råga på allt så har ju jag fått skjuta min första älg iår!! det tog ju bara 6 år av väntan...konstigt att man inte gett upp. men jakt är ju så fantastiskt för det handlar ju inte bara om att skjuta det är ju så mycket mer.

Idag tog Isac och jag en tur till skjutbanan tänkte kolla om det är nån skjutning på g så man kan åka dit och skott träna han lite.  Men det framgick inte hurvida det var nån skjutning eller ej.

Nu ska vi ta kvällrundan i vinter rusket men det bryr inte Isac så värst mycket han har fullt upp med flygande löv och ettriga terriers.


Isac 8veckor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0