förskylt

vilket härligt första december väder man möts av när man klviver upp ur sängen.
Jag tror att vädret speglar lite hur jag mår just nu, grått tråkigt och inte ljus nån stans. Nä riktigt så illa är det väl inte men det börjar bli lite för mycket slentrian nu. Det är kanske dags att försöka träffa nån, jag kan ju inte påstå att jag försökt så mycket så jag har mig bara själv att skylla när jag känner mig ensam. Jag kände det igår på årets julbord med jobbet alla utom jag hade en respektive. samma sak när vi har fester med kompisarna blir ju jämt ojämt när jag är med är siste singeln i gänget.
jaja det är inte så farligt som det låter men det skulle vara trevligt att träffa en hjärtevän, men jag väntar nog fortfarande på den rätta.

Veckan har gått fort som vanligt. Har varit toksjuk så jag trodde att den skulle bli jobbig, men fick köra stora maskin och fick ett eget jobb med den också. Har ju bara väntat 3 år på det nu och så ska man bli sjuk och ha feber när det väl inträffar. Nu gäller det att göra ett bra jobb så man kanske får mer förtroende för att köra stort.


Usch jag har nått som hänger över mitt samvete och ett lovat förtroende gör att jag inte kan lätta mitt hjärta heller. måste vänta ut tiden tills den är mogen. hatar att veta saker när andra går i ovisshet.

Ingen jakt idag heller den blev inställd för att gråben vandrar runt på markerna. Jag fattar inte att regeringen inte förstår att vi inte kan ha en vargstam så koncentrerad till ett område. Det slutar bara med att dom äter rent här och sen drar vidare till nästa område! Det måste ju vara bättre att ha en rik viltstam av alla djur, snart har vi bara rovdjur i våra skogar. och när viltet minskar drar sig också rovdjuren in i stäerna för att få mat. Innom en snar framtid lär ni som har hundar, katter och andra djur i städerna hålla hårt i dom. Det är väl först då vi får en skyddsjakt, när det är försent!
Läste en insändare i veckan om två tjejer som varit ute och ridit i skogen då dom möttes av en skylt där det stod varning jakt pågår. Och dom blev väldigt upprörda av det. Det var synd om Djuren och vi jägare är mördare och dödar djur för nöjes skull.  Jag som jägare blir ledsen av ett sånt påhopp det är okunskap om vad jakten innebär som skapar insändare som denna. Dom borde lära ut mer i skolorna så barnen får en insikt om vad vi gör för naturen med viltvård,stödutfodring mm. Och att det inte bara handlar om att fälla ett djur. Jag och nästan alla jägare är stora djurvänner och orsakar inget onödigt lidande för djuren. Vi tar svaga djur och värnar om dom kapitala för att få en stark viltstam. Så läs gärna på lite innan ni skriver insändare kallar oss både det ena och det andra.

Nog om det för denna gång. Dags att kurrera sig i soffan så man blir frisk till måndag igen.

Kom på att jag hade namnsdag igår jag googlade mina namn för att se vad vad dom betyder.
lite kul var det!

Andreas - är ett grekiskt namn som betyder man.
Mats - är en medeltida svensk variant av Mattias som betyder gudagåva! =)
Erik - är ett gammalt nordiskt namn som betyder den som härskar ensam.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0