Kaotisk helg

Det har varit en smått kaotisk helg. I lördags var jag och Helena i Örebro och shoppade. Det sprangs i helt fantastiskt många klädaffärer. Jag köpte dock inga kläder men Isac fick ett nytt halsband och en filt till bilen.

Sen hände allt väldigt fort och allt blev helt galet. När vi var påväg hem ringer mamma och är helt uppriven jag säger åt henne att lugna ner sig och frågar vad som har hänt.
Det visar sig att mormor som hade magsjuka blivit väldigt dålig och var påväg med ambulans för akut operation på USÖ.
Nån magsjuka var det inte stora kroppspulsådern i magen hade brustit. Läget var mycket kritiskt. Jag blev lite smått chockad och sa jag kommer på en gång. Men jag var mitt imellan Örebro och Karlskoga och en stund efter att vi lagt på möter jag ambulansen påväg in till usö. Det kändes helt sjukt att se blåljusen försvinna i backspegeln.
Min kusin som är ambulansförare hade fått larmet och det kändes skönt att han var med mormor.

Väl hemma började den långa väntan på besked om hur operationen gått. många tankar flög förbi och jag ställde in mig på det värsta men höll mig lugn för morsans skull. Klockan blev halv 11 på kvällen och vi hade inget hört än och jag var helt slut så jag gick och la mig. Tänke att hur det än går så kan jag inget göra så lika bra att vänta till morgondagen med att få besked.
Och imorse fick jag reda på att allt gått väldigt bra! av en slump så var europas bästa kärlkirurg på usö. Och dom gjorde operationen utan att söva för när man är 89 år så tar narkosen kål på en ist.
Var inne och hälsa på henne idag och hon verka förhållandevis pigg och skämta om allt som hon brukar.

Ni har en riktig krutmormor sa läkaren och det stämmer fan för det är förtsa gången på 72 år som hon är inlagd på sjukhus! Nu är det bara att avakta och se hur det går.

Ikväll har jag tagit en riktig långpromenad med Isac. Blev lite dåligt med aktivitet för han i helgen så han behövde springa av sig lite. Så nu är både han och jag trött blir till att ta kvällen nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0