jakt och fiske

Kom nyss in från en långpromenad med doggen. Gick efter sjön som är isbelagd och inbjuder till vinterfiske.
Det var ett bra tag sen jag vinterfiska nu. Ja förutan i julas då när jag visa jocke hur man gör. Hehe han rycker och rycker men inget napp och jag drar upp abborrar ur hål som han gett upp. Han blir så frustrerad =)

Det skulle va gött med lite vår nu så man kan lägga i båten igen och fiska. Och så kanske man ska damma av flugfiske grejerna också. Får nog bli nått besök upp till bror och fiska lite. Vi hade en fin fiskesemester i norr förra sommaren.
Det är inte så mycket jakt kvar nu så man får börja tänka på fisket ist. Fast jag är grymt sugen på att jaga. Anders ringde idag och bjöd mig på räv och harjakt på jägartorpet funderar starkt på det men skulle behöva ägna lite tid åt Isac också förra helgen blev lite konstig.

Tittar på jakt och fiske nu på tv4+ Jag har väldigt svårt för den jakten Per morberg bedriver. Åka runt i hägn och på avstånd välja ut den finaste och sen smyga fram och skjuta inte mycket till jakt inte.
Troféjakt är inget för mig!

Fan slut på nått läsbart också men jag kan nog inte premunerara på fler tidningar blir lite dyrt. Och läsa en bok lockar just inget nu. Får lägga mig och bläddra i nått gammalt.

Godnatt


Östersund 2008 runt 4 på morgonen.

Kommentarer
Postat av: Honken

Det var en riktigt härlig morgon det där. Synd bara att fisket var lite trögt.

2009-02-04 @ 20:30:53
URL: http://www.flyfisher.se
Postat av: Andreas

Ja det var sjukt trögt men en liten öring blev det ju iaf.

2009-02-05 @ 17:31:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0