Bowling och snöröjning

Tog en Paus från allt och klurade på mitt nästa drag i kampen om vikten.
Jag vet ju att om jag styrketränar så ökar jag i vikt men jag har på tok för dålig självdiciplin för att hålla igång träningen.
Nu ska en 100% ökning av kolhydratintaget provas. Äta som vanligt men mellan målen inta en gainer.

I fredags var det samkväm med jobbet eller vissa delar iaf. Vi som jobbar med att bygga ut Kristinehams hamn bestämde oss för att bowla efter jobbet och käka lite på puben. Arbetsledaren nappade direkt och stod för notan. Bara att tacka! Kul att jobbet vi gör uppskattas. Lördagen blev en stilla dag inne i soffan med en ljudbok. Arn - vägen till jerusalem fick det bli. Har ju sett filmerna men böckerna brukar vara bättre. Och visst är det bra men dock lite rörigt att hålla rätt på alla namn och ätter. Låg faktiskt i soffan hela dagen och kvällen med undantag att jag och Isac naturligtvis var ute och busade i snön.
Snön ja den har fullkomligen vräkt ner i sverige. Pratade med bror idag han hade fått 3-4decimeter härligt!
Eftersom jag gick och la mig förhållandevis tidigt för att vara lördag var jag hyffsat utvilad när jag blev utringd för snöröjning 06:00 imorse. Bara att masa sig ur sängen kränga på sig varselkläderna och ge sig av. Och så klart bjöd dagen på grininga gubbar som hyttade med nävarna när jag susade förbi deras pedantiskt nyskottade inafarter och med en sekunds verk ödelade morgonens arbete för dom.

Nu ett kapitel med arn innan kudden ska trynas.

Godkväll


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0