Hundträning

Det blev ingen jakt idag. hade ställt klockan men när jag gick upp så insåg jag att det var blåsigt ute och det är rätt värdelöst att jaga med drivande när det blåser. Som sagt så är det ju en bra bit att åka och jag misstänker att det blåser ännu mer där.
Så jag gick och la mig igen och sov nån timme till. Kan va bra och sova ifatt lite inför arbetsveckan.

Men det blev lite skog ändå idag tog med mig Isac till skogen för lite skogsträning. Anders följde med och medsig hade han zeb och lakriz två labradorer som Isac tycker det är kul att busa med.
Vi gick en bra stund i skogen och stannade ibland för att se Isac söka ut mer och mer. Tillslut var han utom synhåll nån minut och det tyder på framgång och att han börjar bli lite tryggare. Det är roligt att se att han hela tiden söker kontakt med mig även om han bara är 20-30 meter ifrån mig.

Vi tränade lite inkallning Anders höll i Isac och jag gick ifrån en bit så dom inte kunde se mig. Jag huka mig ner lite bakom några granar och kallade in Isac. Första gången kom han som en kula men sprang förbi mig och sedan tillbaks till Anders men sen kom han en andra gång och letade då lite extra och hittade mig.
Andra gången var det som om han fattade lite mer vad vi höll på med så då sökte han i vind efter mig och hitta mig. Måste börja lägga lite spår så han lär sig att få ner snoken i marken lite.
Men jag är mycket nöjd med dagen och nu ligger Isac i soffan och toksover.
Om en stund ska vi åka hem till plugg och äta gås från höstens jakter.  Då får han busa lite med den irlänske varghunden Moorse. Rätt skaplig storleksskillnad där hehe.
Hade med mig kameran men lyckades med bedriften att få alla bilder suddiga så jag lägger ut nått nästa gång ist.

Ha det gott alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0