Färska spår

Idag har Isac spårat älg. Jag och Anders åkte på förmiddan ut till espenäs för att ta en skogsrunda med hundarna.
Förra veckan när vi var där såg vi mycket älgspår men inga färska. Idag däremot stötte vi ko och kalv framför oss och hur vet jag det då när jag inte såg djuren? Jo när vi följer spåren och ser rykande skit efter älgarna säger mitt jägarsinne att dom nyss var där =) Isac visade ett stort intresse på spåren och försvann ifrån mig i ca 2-3 minuter det kanske du inte tycker är så mycket men för en 5 månader gammal jämthund är det ett fint framsteg i jaktkarriären. Det är igentligen lite tidigt att låta hunden springa efter älg. Men jag ansåg att älgarna hade ett såpass långt försprång att det inte fanns nån risk för kontakt.
Anders hade som vanligt med sig labbarna men Lakriz fick sitta i bilen har är ju snart 14 år så det sliter hårt på han att vara i skogen. Men zeb var med och Isac gjorde allt för att busa igång honom och när han väl lyckades blev det bra fart på Zeb då blev det helt plötsligt otäckt ist för lille Isac.

Igår var det jobb för hela slanten. Nått så sjukt blåsigt var det nere i Kristinehamns hamn där vi för tillfället bygger 300m järnväg som det är helt fantastiskt brottom med. Isac fick följa med till jobbet. Han visade missnöje med att vara runt bullriga lastbilar och maskiner så han tillbringade större delen av dagen i bilen.

Ikväll får det bli tv och slappa tittar på Per morbergs matlagningsprogram nu i skrivande stund och börja känna ett visst sug efter mat. Ska ta och laga mig lite korv stoganof till kvällen och morgondagens matlåda.

simma lungt!


Kameran funka bättre idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0