Vara sin egen läkare?

Ska man behöva vara sin egen läkare? har många gånger försökt att få bukt med min vikt. Har alltid varit smal som en sticka och frågat läkare efter läkare vad man kan göra åt det.
Svaret man får är alltid du är sån inget att göra åt var glad att du är smal. Man blir liksom inte tagen på allvar.
Man säger ju inte till nån men va tjock du är. Men det är tydligen helt ok att säga men va smal du är. Det är lika förnedrande men det fattar inte folk.
Har så många gånger mått dåligt för min vikt och försökt ta tag i saken med gym och kosttillskott men det där med gym är inte min grej lyckas aldrig hålla på nog länge.

Nu har jag gjort ett nytt försök med att lägga om kosten äter mer fett nyttigt fett alltså och mer mat äter lagad mat 3 ggr per dag + mellanmål. Men så besviken jag blev när vågen efter 2 veckor visar -4kg!! halt galet.
Jag prata med en tjej om saken och hon sa att det kan vara nått med sköldkörteln. Så jag googla på det och hitta mycket intressanta saker.

Den styr visst nått hormon som i sin tur styr ämnesomsättnigen som förmodligen är på tok för hög på mig.
Det visar sig i olika symtom som: Och dom i fet text upplever jag.
Så kanske dags att gå till läkaren med en egen framställd diagnos.

Möjligt att detta är ett steg i rätt riktning för mina mål om att öka i vikt. Den som lever får se.

· Snabb hjärtrytm

· Skakningar, speciellt på händerna

· Muskelsmärtor, muskelsvaghet

· Viktminskning, trots ökad aptit

· Rastlöshet, nervositet, ångest

· Koncentrationssvårigheter

· Trötthet

· Sömnproblem

· Svettningar, värmeintolerans

· Ögonbesvär

· Diarré

· Menstruationsrubbningar

 • Struma (förstorad sköldkörtel

Kommentarer
Postat av: patteman

Tja. Du bloggar också ser ja =) Har inte du mensturation rubbningar ? eller va fan de stod =) Allt bra?

2009-01-13 @ 20:55:23
Postat av: Anonym

Tja. Du bloggar också ser ja =) Har inte du mensturation rubbningar ? eller va fan de stod =) Allt bra?

2009-01-13 @ 20:57:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0