söndagsmys

jaha då var det söndakväll igen helgen har gått otroligt fort. tog mig ut till skogen idag också men det blev till markerna i holmtorp. där jagar vi utan hund så jag fick agera hund idag =) tänkte att jag skulle plocka ut en älg så gubbarna fick skjuta lite. fick kontakt med älg ganska snart och efter 2 timmars fösande gick den tillslut ur markerna och jag kunde få en paus tog på mig på tok för mycket kläder för att gå på drev med! men jag satte mig i en fin glänta och tog av mig några tröjor passade även på att fika lite innan det var dags för nästa fös fick då ingen kontakt alls men såg mycket spår.

nä det är mycket roligare att jaga med hund en helt otrolig upplevelse att se hunden söka ut och jobba för att sedan ta upp och skälla fast älgen.
har funderat länge på att skaffa hund och nu är det nära har bestämt mig för att köpa en jämthund den är mångsidig bra på älg vildsvin och björn och en fin sällskapshund!
måste dock bearbeta far lite till så han kan vara daghusse kan inte ha en hund som sitter i en lägenhet själv en hel dag! vore bra för pappa med lite sällskap om dagarna jag märker att han saknar buster våran tax som jag fick ta bort förra julen.
men bara jag får tord att fixa med pappren så jag kan köpa huset så löser det sig ändå då ska vovven få en egen hundgård...
haha kom och tänka på nått komiskt jag lever mitt liv baklänges först köper jag volvo sen hund sen hus ska man inte ha en partner innan man gör sånt? hm.. jaja...
ja huset ja hoppas man får veta priset snart så jag kan bestämma mig om jag ska köpa eller inte.

nu har jag iaf tagit tag i helgens måsten har städat och lagat mat till matlåda imorn. skönt att slippa städa i veckan är inte så pigg på de efter jobbet!

pratar i skrivande stund med stina på msn och hon meddelar att hon ska lämna stan mycket synd att karlskoga mister en fin tjej! fan alla jag tycker om lämnar stan. men hon ska spela fotboll på lite högre nivå så jag önskar lycka till!! hon bjöd iaf in mig till karlstad. måste åka och se nån match med damfotbollen kommer för mycket i skymundan så ska bidra med att ta upp en plats på lektaren!

nä dags för tv´n innan sängen hägrar.

slänger in en bild på en jämte och mitt kanske blivande hus.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0